FANDOM

Kirby O'Neil - psycholog i ojciec April O'Neil. Został zmutowany w odcinku Sytuacja Mutacja, jednak jego mutacja została cofnięta za sprawą Anty-mutagenu w odcinku Mucha nie siada.

Wygląd

Kirby

Jako mutant

Jako człowiek Kirby O'Neil to mężczyzna w średnim wieku z rudą brodą i włosami, jednak czubek głowy jest łysy. Ma niebieskie oczy i ubiera się w brązową kurtkę, szarą koszulę, a pod spód białą podkoszulkę.

Po mutacji wygląda jak krzyżówka człowieka i nietoperza. Uszy wyglądają jak skrzydła nietoperza. Ma zielone oczy i wyjątkowo ostre zęby. Jego skóra zmieniło odcień na pomarańczowy wchodzący w żółty kolor. Posiada również pomarańczowe futro od klatki piersiowej aż do stóp. Jego prawa ręka jest niewielka, podczas gdy lewa jest normalnych rozmiarów. Posiada duże purpurowe skrzydła dołączone do dodatkowych ramion. Każda ręka posiada pazury. Oczywiście pan O'Neil zachował swoją rudą bródkę.

Osobowość

Kirby, jako profesjonalny naukowiec i psycholog, jest mądrym człowiekiem z inteligencją dorównującą Donatello. Jest również wyjątkowo opiekuńczy w stosunku do swojej córki April. W odcinku Wyjście Z Kanałów Cz.2 poświęcił swoją wolność, by dać czas żółwiom i córce na ucieczkę, lub jak w Sytuacja Mutacja osłonił April przed spadającym Mutagenem, przez co sam stał się mutantem. Jednak nawet po mutacji jego ojcowskie uczucia i zmartwienia pozostały w nim, widzimy to w Sytuacja Mutacja, kiedy to stara się zaopiekować córką i przynosi jej jedzenie.

Historia

  • Wyjście Z Kanałów Cz.1
    Gdy żółwie po raz pierwszy są na powierzchni zostają świadkami ataku Kraangów na Kirby'ego i April. Żółwie starają się pomóc, jednak nie potrafią działać w zespole, przez co oboje zostają zabrani przez Kraangów.
  • Wyjście Z Kanałów Cz.2
    Kirby wraz z córką są przetrzymywani przez Kraangów. W przeciwieństwie do córki jest on wyjątkowo zdołowany i zrezygnowany. Nie widzi szans na ucieczkę, jednak razem realizują plan ucieczki April. Kiedy dziewczyna odwraca uwagę Kraanga, Kirby chce zajść go od tyłu, jednak nie udaje się. Mężczyzna staje jak wryty, a April bezskutecznie atakuje Kraanga. Widać, że córka ma w sobie o wiele więcej brawury niż on sam. Oboje zostają wciąż zamknięci.
    Ostatecznie żółwiom udaje się dostać do Kirby'ego i April, niestety innym wejściem Kraangowie zabierają więźniów do helikoptera. Don daje radę uratować jedynie April, podczas gdy Kraangowie zabierają Kirby'ego ze sobą i odlatują.
  • Ścieżka Wojny
    Poprzez Pita Kirby wysyła wiadomość do córki, by ta jak najszybciej uciekała z miasta, jednak ta go nie słucha i wraz z żółwiami chce go odbić. Pan O'Neil siedzi zamknięty w celi Kraangów. Leo i Raph starają się go uwolnić. W czasie gdy Leonardo próbuje otworzyć zamek Kirby opowiada co wie o Kraangach i mutagenie. W końcu Leo otwiera zamek i wszyscy uciekają przed Kraangami. Niestety z powodu oblężenia przez Kraangoboty, Kirby zostaje i odwraca ich uwagę by żółwie mogły uciec. Pan O'Neil zostaje ponownie zabrany przez Kraangów.
  • Wielka Ucieczka
    April dostaje zaszyfrowaną wiadomość, którą później odszyfrowuje Donnie. Okazuje się, że to wiadomość od jej ojca, w której podaje miejsce swojego pobytu. Od razu rusza na pomoc, jednak nie informuje reszty. Po licznych przeszkodach Don odnajduje Kirby'ego w jednej z cel i uwalnia go. Widać, iż z powodu zainteresowania nauką oboje znajdują wspólny język. Jednak z powodu otwarcia wszystkich cel, Donnie i pan O'Neil zostają zaatakowani przez Traszkominatora. Gdy do ich nieciekawej sytuacji dołączają Kraangowie, chowają się w jednej z cel, odbierając sobie drogę ucieczki. Nagle drzwi do ich celi wybuchają i reszta braci dołącza do Donatello i Kirby'ego. Po ucieczce i walce z Traszkominatorem wszyscy wracają do kanałów. Kirby przytula córkę po długim rozstaniu, jednak widzimy na końcu, że jest z nim coś nie tak.
  • Ostatnie Starcie Cz.2
    Żółwie wracają do kryjówki by porozmawiać z mistrzem. Kirby atakuje Michelangelo (serial 2012), któremu z pomocą przychodzi reszta braci. Żółwie odkrywają urządzenie do kontroli umysłu Pana O'Neil i zdejmują je. Gdy Kirby dochodzi do siebie, opowiada chłopakom co się stało i co zrobił. Na końcu widzimy go przez chwilę z żółwiami i córką.
  • Sytuacja Mutacja
    Długie przetrzymywanie pana O'Neil przez Kraangów spowodowało u niego uraz i niepokój o córkę, a co za tym idzie - obsesję. Aby pomóc żółwiom w ich planie wykrycia statku Kraangów, April oszukuje ojca, by pomógł jej przy pracy domowej, co jest tak naprawdę odczytywaniem współrzędnych radaru. Gdy dowiaduje się o co naprawdę chodzi widać, iż jest przestraszony obecnością Kraangów. Nagle z nieba spadają mnóstwo fiolek mutagenu, a jedna z nich leci wprost na April. By ratować córkę Kirby osłania ją swoim ciałem, co powoduje jego mutację (spada z budynku pośród nietoperzy). Na początku dziewczyna stara się uciec przed zmutowanym ojcem i uderza go, gdy ten próbuje ją złapać. Kiedy żółwie pojawiają się, atakują Kirby'ego, jednak April ich powstrzymuje. Kirby ucieka i zabiera ze sobą April. Zmutowany pan O'Neil umieścił córkę na gzymsie wysokiego budynku, a sam poleciał po jedzenie dla niej. Gdy wrócił ze śmieciami, April posłała go po prawdziwe żarcie, by zyskać sobie trochę czasu, więc znów odleciał. Kirby widzi Michelangelo (serial 2012) przebranego za muchę więc atakuje. Nietokirby (jak nazywa go Mikey) zostaje w końcu złapany w klatkę w magazynie, po pościgu i walce z żółwiami. Uratowana przez Dona April przybiega do ojca obwiniając się. By ją pocieszyć Mikey wyjawia prawdę o spadającym mutagenie, co powoduje rozwścieczenie dziewczyny, a za nią i nietoperza który się uwalnia. Po nieudanej próbie pochwycenia April - ucieka.
  • Niby Grzyby
    Pojawia się jedynie jako wizualizacja lęku April przed nietoperzami.
  • Łebski Blaszak
    Pan O'Neil jest jednym z więzionych przez Kraangów mutantów. Blaszany Łeb otwiera jego więzienie wraz z resztą. Kraangom udaje się go obezwładnić, jednak żółwie pomagają mu i każą uciekać przez portal.
  • Mucha nie siada
    Żółwie starają się z powrotem przemienić pana O'Neil i cofnąć mutację za pomocą Anty-mutagenu. Znajdują go wiszącego na bilbordzie i starają się podejść. Niestety z powodu Stockman'a nie udaje im się, a Kirby ucieka. Raphael i Żółwiucha wyruszają by złapać Kirby'ego. Mikey służy ponownie służy za przynętę. Kiedy April przybywa na miejsce uspokaja ojca. Niestety zanim udaje się cokolwiek zrobić, Anty-mutagen zostaje zabrany przez Baxtera. April i Casey zostają z Kirby'm, jednak April wpada na ciekawszy pomysł i razem z chłopakiem lecą z pomocą na grzbiecie pana O'Neil. Podczas ciągłego przerzucania anty-mutagenem między postaciami w końcu fiolka pęka uderzając o latarnię. W ostatniej chwili udaje się im przelecieć pod latarnią i jedna kropla spada na Kirby'ego. Ojciec April wraca do ludzkiej postaci.

Ciekawostki

  • Kiedyś (za młodu) był hipsterem i jeździł swoim imprezowozem.
  • Jako pierwszy został odmutowany.