FANDOM

"Kosmiczny Plan" jest to piętnasty odcinek pierwszego sezonu Wojowniczych Żółwi Ninja.

Streszczenie

Leo i Raph walczą ze sobą, gdyż Raph stara się przekonać brata, iż Karai nie można ufać. Sama dziewczyna dowiaduje się o Kraangach i chce się o nich dowiedzieć trochę więcej, by zainteresować nimi ojca. W tym czasie April przygotowuje DNA do szkoły w ramach projektu Genum, który okazuje się być przykrywką Kraangów do złapania jej.

Bohaterowie

Główni

Poboczni

Fabuła

Ikonka powiadomień
Poniżej znajdują się SPOILERY! Kliknij, aby rozwinąć.
Czytasz na własne ryzyko!

Z powodu informacji o zauważeniu żółwi w okolicy Karai wraz z wojownikami Klanu Stopy przeszukują miasto. Dziewczyna słysząc odgłosy walki powstrzymuje swoich ludzi od ataku i sprawdza co się dzieje. Okazuje się, że żółwie walczą z robotami, którymi sterują "małe różowe mózgi". Leo dostrzega obserwującą ich z dachu dziewczynę i zaczyna przejmować kontrolę nad walką, aby popisać się przed nią. Po pozbyciu się Kraangów Karai odchodzi, a bracia chcą wiedzieć co to miało znaczyć. Tylko Raph "kogoś zauważył".

Na polecenie Shreddera Baxter pracuje nad nogami dla Xevera, a Psigniot przygląda się im i śmieje się, kiedy próby kończą się fiaskiem. Do sali wchodzi Shredder. Jego cierpliwość się kończy odnośnie pracy Stockmana. Pojawia się również Karai, która informuje ojca o stworzeniach z którymi walczyły żółwie, niestety on reaguje zupełnie inaczej niż się spodziewała. Chciałaby, aby w końcu zbadać co się dzieje w tym mieście, lecz dla niego liczy się jedynie zemsta.

Raph i Leo walczą w dojo jednocześnie kłócąc się. Raph zarzuca bratu, iż ten chciał jedynie popisać się przed Karai, jednak Leo utrzymuje, że widzi w dziewczynie dobro, a reszta by go nie zrozumiała. Ostatecznie ich walkę przerywa Splinter, lecz bracia nic mu nie tłumaczą. Raph wychodzi z dojo. April przygotowuje próbkę DNA na szkolny projekt naukowy, a Mikey przygląda się jej. Chce pokazać jej swoją ślinę, jednak Donnie mu przerywa, a później stara się wytłumaczyć bratu czym jest DNA, co oczywiście jest bezcelowe. April wyjaśnia, iż cała jej klasa ma wysłać próbki do jednej grupy naukowej do projektu "Genom". Za jakiś czas grupa ta ma odesłać im informacje o ich przodkach. Mikey i tak niewiele z tego rozumie.

Leo czeka na jednym z nowojorskich budynków, aż pojawia się Karai. Chłopak spodziewał się jej. Dziewczyna twierdzi, że go nie zauważyła, jednak widziała bandę robotów i chciałaby wiedzieć o co chodzi. Leonardo nie chce powiedzieć na ich temat za dużo i dochodzi do walki. Żółw sądzi, że chciałaby porzucić Klan Stopy, co ją śmieszy. Chce pójść z nią na układ - jeśli ona skrzywdzi jego braci, on zwróci się przeciw niej.

April wchodzi do szkoły, gdzie na wejściu wita ją Panna Campbell ze światowego programu Genom. Chce by dziewczyna poszła z nią, by przedstawić jej wyniki badania. April jest pełna podejrzeń ze względu na zachowanie kobiety. Kiedy chce odejść, kobieta łapie ją za rękę i rzuca w drugą stronę, by móc zaatakować. Dzięki lekcjom Splintera, April udaje się uniknąć ataku i uciec, jednak dziwna kobieta idzie za nią. Dziewczyna z zaskoczenia zakłada kobiecie głowę maskotki szkoły. Panna Campbell niszczy przedmiot. Okazuje się, że jest robotem. Akcja ta daje czas, by April mogła ukryć się w jednej z szafek i poinformować żółwie.

Leonardo wraca do kryjówki, a Raph chce wiedzieć, czy w końcu powie pozostałym o Karai. Leo twierdzi, iż nie jest to konieczne, gdyż rozmawiał z nią i ona zostawi jego braci w spokoju. Raphael dalej jest niezadowolony. Obaj dołączają do Mikey'ego i Dona w kuchni. Podczas gdy wybierają posiłek każdy z nich dostaje wiadomość od April o ataku staruszki. Po krótkiej analizie ruszają jej z pomocą. Wchodzą do szkoły, gdzie Panna Campbell już czeka. Na początku wydaje im się to trochę głupie, lecz szybko zmieniają zdanie. Panna Campbell atakuje wyrzutniami rakiet. Sytuacja definitywnie zalicza się pod sytuację awaryjną. Walka jest dosyć ciężka. Raph niszczy pociski, Leo i Don odcinają ręce i twarz robota, a Mikey polewa go wodą. Dzięki pracy zespołowej Panna Campbell zostaje pokonana. Po walce April dołącza do żółwi i dziękuje im za pomoc. Robot wygląda jak Kraangobot, lecz bez Kraanga. April ma się ukryć w kryjówce, podczas gdy żółwie sprawdzą projekt Genom.

Żółwie idą na misję nie wiedząc, że Karai podąża ich śladem. Aby dostać się do budynku przez drzwi na dachu Don chce użyć swojej aplikacji, jednak Raphael ma własną "aplikację" - kopniakiem wywarza drzwi. Po dostaniu się do środka okazuje się, iż miejsce jest wyjątkowo "kraangowate". Trafiają do głównej sali z ogromnym zbiornikiem Mutagenu pośrodku, a przy ścianach zbiornikami z DNA różnych zwierząt. Dochodzą do wniosku, że należy to miejsce zrównać z ziemią. Raph łapie ukrywającą się i obserwującą ich Karai. Raph zaczyna walkę z dziewczyną, Leo chce ich rozdzielić, a Donnie i Mikey nie mają pojęcia o co w tym wszystkim chodzi. Chcąc powstrzymać walczących Leonardo traci równowagę i włącza alarm Kraangów. Zaraz po tym pojawiają się Kraangowie, by wyeliminować niechcianych gości. Karai również walczy przeciw Kraangobotom, jednak obcy sprowadzają do pomocy Działo Energetyczne. Karai w tym czasie wciska przycisk na konsoli i uruchamia mechanizm. DNA zebrane przez Kraangów mieszają się z mutagenem i powstaje nowy mutant. Na początku wydaje się być słodki, lecz okazuje się być wyjątkowo niebezpieczny. Z niesamowitą szybkością i skutecznością pozbywa się coraz to kolejnych Kraangów. Karai zabiera część Kraangobota i wycofuje się, co rani Leo, który myślał, że dziewczyna im pomoże (w końcu to ona stworzyła mutanta). Z powodu wyjątkowo zmieszanego wyglądu różnych stworzeń Mikey ma problem z nazwaniem go, więc ostatecznie decyduje się na Justin. Żółwie nie radzą sobie z przeciwnikiem. Leo przyznaje Raphaelowi rację i przyznaje się do winy. Pełen wściekłości sam rusza na mutanta. Pokonuje go dzięki skupieniu elektrycznego ataku Justina na mieczu i pokierowaniu go mieczami na panel przy głównym zbiorniku po środku pomieszczenia. Doprowadza to do wybuchu, a podpalony mutant ucieka niszcząc ścianę. Budynek staje w płomieniach, więc żółwie uciekają.

W kryjówce Leo wyjaśnia wszystkim sprawę Karai. Donniemu i Mikey'emu nie podoba się, że ukrywał to przed nimi, a April i Raph zgodnie przyznają, iż próbowali go ostrzec. Leonardo wszystkich bardzo przeprasza, natomiast Splinter pociesza go i przestrzega, iż ona może sprowadzić na niego kłopoty. Mimo wszystko mistrz jest zły na Leo i uderza go w stopę laską. Kiedy Leonardo idzie do pokoju, Raphael zatrzymuje go. Cieszy się, że brat w końcu zrozumiał swój błąd. Leo zapewnia, iż już mu całkowicie przeszło.

W tym czasie Karai idzie do ojca z częścią Kraangobota, którego wcześniej zabrała ze sobą. Baxter nadal próbuje coś zrobić z nogami Xevera, a Bradford ma z tego świetną zabawę. Shredder jest zły, gdyż uprzedzał córkę, iż nie chce słyszeć o żadnych robotach. Karai pokazuje Stockmanowi część, która przyda mu się przy tworzeniu nóg Rybiryja. Widząc, że informacje o Kraangach mogą mu się przydać, zleca córce, aby dowiedziała się jak najwięcej o nich, gdyż ich technologia może im się przydać do walki z żółwiami.

Koniec spoilera. Kliknij, aby zwinąć.

Cytaty

Donatello: Też masz wrażenie, że czegoś nie łapiesz?

Michelangelo: Taa, bez przerwy.

Karai: (do Shreddera) Świat nie kręci się tylko wokół twojej zemsty.
Raphael: No to ciekawe dlaczego nie powiesz o niej pozostałym.

Leonardo: Bo wiem, że by mnie nie zrozumieli.
Raphael: Uważasz, że Donnie i Mikey nie zrozumieją? ... Uważasz, że Donnie tego nie zrozumie?

Donatello: DNA. Kod genetyczny. No wiesz, cegiełki życia? Ok, DNA to związek chemiczny, który mówi organizmom jak się mają rozwijać i w ogóle dlaczego ja z tobą rozmawiam?

Michelangelo: Nie mam pojęcia. Wiesz, że to do niczego nie prowadzi.

Karai: Haha, jesteś uroczy. Głupi, ale uroczy.

Leonardo: S-serio? M-myślisz, że...

Michelangelo: Ok, na co macie ochotę: pizza z omletem czy omlet z pizzą?

Raphael: Jest jakaś różnica?
Michelangelo: No dobra, przyznaję - to był blef.

Leonardo: Dobra chłopaki, czas pogonić tę babcię, aż jej spadną kapcie.

Raphael: Stary, wszystko mi opada jak słucham twoich tekstów.

Leonardo: (podczas walki) Mikey, kran!

Michelangelo: No widzę! W szkole mają wszystko!

Donatello: Mam wrażenie, że chcą zebrać DNA wszystkich ziemskich gatunków roślin i zwierząt.

Leonardo: Co?
Michelangelo: Cegiełki życia stary. Pff, w wolnej chwili ci wyjaśnię.

Raphael: Gratulacje Leo, to twoja kumpela? No i co ty w niej widzisz? Wpakuje cię w kłopoty!

Leonardo: Nie masz racji!
Karai: Owszem, masz.

Karai: Co będzie jak wcisnę to?

Raphael: Nie!
Leonardo: Nie dotykaj tego!
Kraang: Wysoce niepożądany rezultat.
Karai: Muszę sprawdzić.

Leonardo: A-ale przecież ja ci zaufałem!

Karai: Tak, wiem. To nie było rozsądne.

April: Próbowałam go ostrzec.

Raphael: O, ty też?

Splinter: Leonardo, nie jesteś pierwszym człowiekiem ani żółwiem, który wygłupił się z powodu dziewczyny.

Michelangelo: Właśnie, a Donnie?

Leonardo: Myślałem, że będziesz zły.

Splinter: A kto powiedział, że nie?

Raphael: Przyznam, że jest pociągająca, na swój nikczemny sposób.

Zobacz również

Odcinki TMNT 2012
Sezon 1
Sezon 2
Sezon 3
Sezon 4
Sezon 5