FANDOM

Kraangowie znani również jako Kraang Hive Mind - telepatycznie zniewolona frakcja Utroms, które zostały skorumpowane przez Kraanga. Są nazywani "hive mind", ponieważ działają telepatycznie jako jeden umysł i jedna wola pod dowództwem Arcy-Kraanga. Są oni jednymi z głównych antagonistów w serialu z 2012 roku.

Wygląd

Kraangowie wyglądają jak różowe mózgi z trzema parami macek. Ich oczy są żółte z zieloną otoczką, a zęby zaostrzone. Aby przebywać między ludźmi używają Kraangobotów (humanoidalne androidy z kokpitami wbudowanymi w brzuchach) przebranych za ludzi. Używają ich również, ponieważ ich naturalne ciała są słabe i wrażliwe, całkowicie nieprzystosowane do ludzkiego wymiaru.

Osobowość

Kraangowie są w stanie porozumiewać się ze sobą jedynie poprzez swego rodzaju syczenie i piski. Nie opanowali języka w doskonały sposób. Bez androidów porozumiewają się w swym naturalnym języku, ale w kombinezonach dla całkowitego kamuflażu rozmawiają w naszym języku, dlatego mówiąc po angielsku wydają się być głupcami, co może mieć związek z ich brakiem własnej świadomości. Często kiedy mówią, robią to dosyć długo i powtarzają się. Odnoszą się do siebie nazywając każdego z osobników "Kraang", co wskazuje na ograniczoną osobowość każdego z nich. Ich wiedza o ludziach również jest ograniczona.

Technologia

Kraangowie posiadają dużo lepiej rozwiniętą technologię niż Ziemianie, jednak jest to tylko skorumpowana i skopiowana technologia Utromsów.

Broń

Transport

Inne

Historia

Utroms był spokojnym gatunkiem pochodzącym z Wymiaru X. Niestety ich era pokoju dobiegła końca, gdy Utrom naukowiec imieniem Kraang odkrył Mutagen- substancję pochodzącą od miejscowego gatunku robaka. Dzięki tej substancji przekształcił się w giganta z niesamowitymi zdolnościami psychicznymi. Z jego nowymi możliwościami, Kraang podbił Utromów i zniewolili ich wszystkich pod jego wolą; przekształcił w psychiczne klony samego siebie, niszcząc tym samym ich indywidualne tożsamości. Kraang przemianował siebie jako Arcy-Kraanga i użył swoje marionetki, aby spróbować podbić cały Wymiar X, a z czasem i Wszechświat.

Podobnie jak Utroms w serialu z 2003, Historia Kraang Hive Mind jest nierozerwalnie spleciona z żółwiami. To ich agenci byli tymi, którzy zaatakowali Splintera, gdy trzymał jeszcze nie zmutowane żółwie, powodując ich późniejszą mutację. Piętnaście lat później, Hive Mind zaczął porwania naukowców z pomocą człowieka o imieniu Wąż. Ich ofiarą stał się Kirby O'Neil wraz z nastoletnią córką April. To po tych wydarzeniach Kraang Hive Mind stał się wrogiem żółwi.

Ciekawostki

  • Kraangoboty zostały stworzone przez Laufera.
  • Nawiedzali Ziemię już od starożytności.
  • Lubią kolor różowy.
  • Ich celem jest April, dziewczyna z genami Kraangów we krwi(po matce, na której robili testy).