FANDOM

Pająkogryz - zmutowany człowiek, który nagrał żółwie podczas walki komórką.

Wygląd

Vic01

Przed mutacją

Jako człowiek Vic to łysiejący mężczyzna w średnim wieku ze sporą nadwagą i dużym, czerwonym nosem. Posiada również nisko osadzone duże uszy. Nosi opinającą białą koszulkę bez rękawów, która jest dla niego za krótka i granatowe spodnie.

Jako Pająkogryz jego ciało staje się owalne i posiada krótkie kończyny. Ciało nabiera ciemnobrązowego koloru z czerwonymi elementami. posiada duże żółte zęby, a mianowicie kły, podczas gdy reszta jego zębów jest znacznie mniejsza. Z pleców odstają mu dwie pary wydłużonych "szponów" zakończonych zielonym pazurem. Posiada trzy pary czarnych oczu z czerwonymi źrenicami.

Osobowość

Vic jest zapalczywym, mściwym, samolubnym i niegrzecznym człowiekiem. Pilnuje swojej własności (jak telefon czy antena satelitarna). Jest wyjątkowo sarkastyczny i wredny, co wyjątkowo denerwuje i prowokuje Raphaela. Wydaje myśleć o sobie lepiej niż o innych.

Umiejętności

Mimo swojej niezgrabnej postury potrafi bardzo szybko i sprawnie zadawać ciosy za pomocą swoich dodatkowych wyrastających z pleców odnóży, które uzyskał po mutacji. Służą mu one nie tylko do ataku i obrony, ale też do szybszego przemieszczania się. Pająkogryz potrafi również pluć gęstą i bardzo żrącą substancją. Jego kolejną umiejętnością jest produkcja bardzo mocnej pajęczyny, której może używać do przemieszczania się, lub też do krępowania przeciwników.

Historia

Żółwi Charakterek

Gdy jego antena satelitarna została zniszczona, udał się na dach gdzie spotkał żółwie. Doszło do sporu między nim a żółwiami (zwłaszcza Raphaelem). Z powodu głośnej kłótni Kraangowie zwrócili na nich uwagę i rozpoczęła się walka. Vic, oddalając się do drzwi, nagrywa wszystko i ucieka ze sporo wartym video, co stawia żółwie w trudnej sytuacji.
Spokojnie i grzecznie żółwie poprosiły o oddanie nagrania jednak Vic nie chciał pójść na ugodę, co znowu doprowadziło Raphaela do gniewu. Po raz kolejny przyciąga to uwagę Kraangów i rozpoczyna się walka. Vic kończy w furgonetce Kraangów, jednak Raph nie zamierza go tak zostawić. Niestety Vic nie chce pójść na ugodę ani uciekać, więc zostaje w furgonetce i odjeżdża. Próbuje sprzedać swoje wideo Kraangom. Bracia (bez wysłanego do domu Raphaela) próbują uratować Vic'a, który wciąż stara się sprzedać Kraangom swój film, choć został przez nich przywiązany do krzesła. Niestety mężczyzna nie chce słuchać i iść z żółwiami, przez co zdradza przykrywkę żółwi. Będąc wciąż związanym stara się odzyskać swój telefon, podczas gdy reszta jest zajęta walką. Wywraca się razem z krzesłem na podłogę i sięga po telefon a po jego ręku przebiega pająk. W tym samym czasie w wyniku walki spada na niego mutagen i mężczyzna mutuje w Pająkogryza.
Vic jest wściekły na żółwie i obwinia je za to, co się z nim stało. Leo, Don i Mikey nie dają sobie rady z mutantem (Mikey nadaje mu imię). Raph pojawia się w ostatniej chwili by pomóc, a że ma teraz nerwy pod kontrolą, pokonuje Pająkogryza. Pokonany mutant ucieka, jednak odgraża się, że żółwie zapłacą mu za wszystko (zniszczenie komórki).

Łebski Blaszak

Vic ucieka przed Kraangami, jednak nie udaje mu się uciec. Nim zostaje schwytany prosi żółwie o pomoc. Niestety ślad się urywa, a kraangowie wraz z Vicem jakby zniknęli bez śladów. Wraz z innymi mutantami Pająkogryz był kontrolowany przez Kraangów i zaatakował żółwie, jednak jak żółwie uwolniły go spod wpływu Kraangów walczył wraz z nimi, a następnie uciekł wraz z resztą mutantów.

Ciekawostki

  • Chociaż jego ludzkie imię jest podane tylko jako "Vic" w serialu, to jego wcielenie LEGO nazywa się "Victor". Jeśli Victor jest rzeczywiście jego pełnym imieniem w serii, to prawdopodobnie chciano odróżnić jego imię do innej postaci.
  • Jego ludzki model został ponownie wykorzystany jako jeden z Pizza Zombie w odcinku Pizzogęby. Na głowie miał pizzę, więc jego twarz nie była widoczna.

Linki zewnętrzne