FANDOM

 TO NIE JEST 
 KRESKÓWKA 
 DLA DZIECI 

Raphael - najbardziej agresywny i skłonny do przemocy z żółwi w oryginalnych komiksach.

OsobowośćEdytuj

Można niemal nazwać go typowym nastolatkiem - często czuje się niezrozumiany i wierzy, że jest sam na świecie. W pierwszych czarno-białych komiksach Mirage, Raphael był najbardziej brutalnym żółwiem i miał tendencję wpadania w szał podczas bitwy lub gdy jego temperament gorzał. Jego gniew często wydobywa to, co w nim najgorsze. Kiedyś omal nie rozbił czaszki Michelangelo podczas sparingu. Jego gniew i upór powoduje również wielokrotne spięcia z Leonardo. Ma nieco cyniczny i sarkastyczny humor.
Raphael złagodniał nieco w późniejszych wydarzeniach. Być może kluczowym momentem dla rozwoju jego osoby było, kiedy pozwolił Leonardo iść samotnie stawić czoła Shredderowi kiedy prawie został zabity przez Foot Elite w #21 tom 1. Od tego czasu jest mniej kwestionuje przywództwo Leonarda i ogólnie jest bardziej przyjazny wobec swojej rodziny i sojuszników.

CiekawostkiEdytuj

  • To wcielenie Raphaela pojawia się w filmie "Turtles Forever", a głosu użycza mu Sean Schemmel.