FANDOM

Shredder - mistrz Ninjitsu, lider Klanu Stopy i wróg Splintera, a co za tym idzie również żółwi. Przybrany "ojciec" Karai.

Wygląd

Shredder nosi zbroję z kolcami obejmującą klatkę piersiową, ramiona, nagolenniki oraz rękawice. Sam Saki jest wysokim, umięśnionym mężczyzną. W tej wersji ma on poparzoną prawą stronę twarzy, a przez to również uszkodzone prawe oko i stracił włosy.  

Po mutacji

Po mutacji Shredder znacznie się zmienił. Jego ciało stało się o wiele bardziej masywniejsze. Cały naszpikowany jest ostrzami. Również jego hełm stał się częścią czaszki, co może oznaczać, że Baxter Stockman znalazł sposób, by zmutować materię organiczną z nieorganiczną. Oczy Sakiego świecą się w odcieniu mutagenu. Do jego serca dochodzą żyły prawdopodobnie wypełnione mutagenem, sądząc po ich kolorze.

Osobowość

Przebiegły, zimny i okrutny przywódca Klanu Stopy. Walczy oślepiony zemstą i nikomu nie okazuje miłosierdzia. Jest dowódcą, który poprzez zastraszanie zdobywa szacunek u swych ludzi. Shredder jest błędnie przekonany, że jego dawny przyjaciel Yoshi odebrał mu Tang Shen. Z tego właśnie powodu znienawidził Splintera oraz postanowił mu odebrać wszystko na czym mu zależy. Choć znajduje się w mieście, w którym roi się od zmutowanych stworzeń i kosmitów, Shredder postrzega to wszystko jako próbę odwrócenia uwagi od jego prawdziwego celu - zemsty. Nawet kiedy dwoje jego ludzi zostaje mutantami, on nie przejmuje się tym, lecz dalej wykorzystuje ich do zgładzenia Żółwi i ich Mistrza.

Współpracuje z Kraangami tylko dlatego, że może wykorzystać ich technologię do osiągnięcia swojego celu.

Ale, mimo intensywnej nienawiści Shredder potrafi prawdziwie dbać i kochać Karai jak własną córkę, jak widać po jego rozpaczy, kiedy została zmutowana. Nie miał również zamiaru skrzywdzenia jej, gdyż powstrzymał Tygrysiego Pazura od wykończenia jej.

Historia

Zatargi między klanami Stopy i Hamato ciągnęły się przez stulecia. Oroku Saki był synem wroga, ale mój ojciec przygarnął go, gdy ten był jeszcze niemowlęciem.

Splinter, Zemsta jest Moja

Shredder wychował się pod opieką klanu Hamato, gdy Hamato Yūta oszczędził jego życie. Nie miał on pojęcia na temat swojego dziedzictwa. Wraz ze Splinterem byli dla siebie braćmi, którzy od najmłodszych lat rywalizowali między sobą. Tak samo było w przypadku kobiety, którą poznali. Ostatecznie Shen wybrała Yoshiego, co zabolało Sakiego, lecz nie poddał się on w walce o względy nawet po narodzinach Miwy. Gdy odkrył swoje prawdziwe pochodzenie, postanowił wskrzesić Klan Stopy i załatwić swoje porachunki z Yoshi'm raz na zawsze. Nim zdołał zadać Splinterowi ostateczny cios pojawiła się Shen i przyjęła go na siebie. Po zabiciu kobiety Saki obwinił za wszystko Yoshiego. Spalił dom zostawiając w nim nieprzytomnego Splintera i zabrał ukrytą nieopodal córkę Shen. Z tego właśnie pożaru został oszpecony na twarzy blizną, którą teraz chowa pod Kuro Kabuto. Dziewczynce nadał nowe imię - Karai i wychował ją, jak własną córkę karmiąc kłamstwami na temat klanu Hamato.
Po walce z Yoshi'm, Shredder znalazł starożytny Kuro Kabuto noszony przez przywódców Klanu Stopy w przeszłości i rozpoczął przekształcanie Klanu Stopy w prawdziwy syndykat zbrodni. Po zuchwałej kradzieży Xevera, Shredder zwolnił go z więzienia w zamian za dołączenie do niego, gdyż spodobały mu się jego umiejętności. Saki przygarnął również Chrisa Bradforda, późniejszą sławę mistrza sztuk walki, jako praktykanta, który szkolił się pod jego okiem; chociaż to wydarzenie nie jest szczególnie wyjaśnione - jedynie wspomniane, że miało miejsce.

Ciekawostki

  • Zmutował się, by pokonać wszystkie mutanty, ponieważ je nienawidzi, co może świadczyć o jego niepoczytalności i oślepieniu chęcią zemsty.
  • Z japońskiego "Saki" oznacza kwitnąć.