FANDOM

Slash/Spike - zwierzątko i przyjaciel Raphaela, który pod wpływem mutagenu stał się mutantem i przez chwilę był wrogiem żółwi. Obecnie jest ich sojusznikiem oraz, przywódcą grupy Potężne Muta-Zwierzaki.

Wygląd

Spike

Jako Spike przed mutacją

Przed mutacją, Spike był zwykłym, przeciętnych rozmiarów żółwiem. Miał żółtawą skórę, długą szyję i krótkie nogi (jak to żółw).

Po mutacji, jego wygląd uległ znacznej zmianie. Stał się bardzo wysoki i muskularny. Jego skóra, nabrała niebieskawo szarego koloru, a skorupę i niektóre części ciała pokryły grube kolce. Wyrosły mu też pazury, które może wydłużać. Nosi czarny pasek ze stalowym "S" i bandanę, tego samego koloru.

Osobowość

Zmutowany czy nie, Spike okazuje dużo wsparcia dla Raphaela. Przed mutacją obserwuje treningi i słucha problemów Rapha, gdyż to jedyne co może zrobić dla swojego przyjaciela. Kiedy stał się mutantem, postanowił pozbyć się braci Raphaela, gdyż uważa, że nie traktują go tak, jak powinni. Chce wyeliminować Mikeyego, Leo i Donniego, aby stworzyć drużynę z Raphaelem, gdyż tylko wtedy jego przyjaciel będzie wolny i rozwinie swoje umiejętności, które przez braci są ograniczane. Staje się brutalny, bezwzględny i bardzo agresywny, a gdy ktoś stanie mu na drodze, nie cofnie się przed niczym (nawet jeśli chodzi o Raphaela) . Była to jednak tylko tymczasowa niepoczytalność, spowodowana działaniem mutagenu. Po tym jak Slash złagodniał, okazał się być nie tylko brutalny i twardy, lecz także heroiczny i waleczny. Z wypowiedzi Łuskogłowego, w odcinku Bitwa o Nowy Jork Cz.2 (gdzie mówi on o tym, jak Slash bronił ludzi przed Kraangami), można wywnioskować, iż ma on bardzo dobre i szlachetne serce. Po jakimś upływie czasu, założył własną grupę bohaterów zwaną Potężne Muta-Zwierzaki, której jest przywódcą. Slash jest bardzo lojalny wobec swoich sojuszników i przyjaciół, których chroni i o których się troszczy. Wspólnie z towarzyszami, zwalcza w Nowym Yorku zło i przestępczość.

Ciekawostki

  • Nie lubi swojego starego imienia "Spike".
  • Slash potrafi naśladować głos Leonardo.
  • Jest wyjątkowo ciężkim przeciwnikiem dla żółwi, głównie z powodu swojej siły oraz wiedzy o umiejętnościach Raphaela (w końcu jako Spike miał wiele okazji do obserwowania go).
  • Na pewien czas połączył siły z Traszkominatorem.
  • Jest drugą postacią, która sama nadała sobie imię po mutacji.
  • Slash jest jednym z wielu mutantów przechwyconych przez Kraangów w odcinku Łebski Blaszak.
  • Tworząc go twórcy wzorowali się na figurkach z lat osiemdziesiątych.
  • Podczas, gdy Kraangowie przejęli kontrolę nad Nowym Jorkiem, stworzył on grupę Potężne Muta-Zwierzaki.