FANDOM

Tmnt-coverspread.jpg

Wojownicze Żółwie Ninja - seria komiksów opublikowana przez IDW Publishing. Jest to pierwszy komiks Żółwi od czasu, gdy TMNT sprzedano Nickelodeon w październiku 2009. Początkowy zespół kreatywny składał się z współtwórcy TMNT Kevina Eastmana, Toma Waltza i Dana Duncana.

Komiks wystartował w sierpniu 2011 roku. Podobnie jak w oryginalnej serii Mirage, wydano grupę one-shot'ów (mikro serie) skupiającą się na każdym z żółwi, ich wrogach i sojusznikach.

Seria jest luźną mieszanką między oryginalnymi komiksami Mirage oraz serią z 1987 i 2003 roku (pochodzenie żółwi, postacie takie jak April czy Jones itp.). Wprowadza również nowe postacie, takie jak zmutowany kot Old Hob. Warto zauważyć, iż seria, jak w oryginalnej wersji komiksów Mirage, początkowo daje wszystkim czterem żółwiom czerwone maski do komiksu #5, gdzie Splinter daje Leonardo, Donatello i Michelangelo maski w kolorach kolejno niebieskim, fioletowym i pomarańczowym.

FabułaEdytuj

W przeszłości, w feudalnej Japonii, Hamato Yoshi jest członkiem Klanu Stopy prowadzonym przez Oroku Saki. Po ujrzeniu jak Saki dokonuje bezlitosną decyzję, opuszcza go i zostaje uznany za zdrajcę. Saki nakazuje klanowi zabić żonę Yoshiego i jego czterech synów. Kiedy Klan Stopy zabija żonę Hamato, Tang Shen, jej ostatnim życzeniem jest, aby reszta rodziny była bezpieczna. Ostatecznie Yoshi i jego synowie giną przez Sakiego.

W chwili obecnej, Yoshi wraz z synami są reinkarnacją szczura o imieniu Splinter oraz czterech żółwi. Są umieszczeni w ośrodku badawczym o nazwie StockGen należącym do Baxtera Stockmana - naukowca, który potajemnie sprzymierzył się z Krangiem, bezwzględnym Utromem z Wymiaru X. Jednak Klan stopy wciąż istnieje. Pewnej nocy włamują się do StockGen, by ukraść pewne substancje chemiczne, które później są powodem mutacji Splinter i żółwie w humanoidalne stworzenia.

Splinter, wspominając swoje poprzednie życie postanawia szkolić swych synów w sztuce Ninjutsu. Każdy z żółwi został nazwany przez April O'Neil (stażysta w StockGen) po słynnych malarzach renesansowych: Leonardo, Michelangelo, Donatello oraz Raphael.

Zebrane EdycjeEdytuj

Główna SeriaEdytuj

Micro-SerieEdytuj

InneEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki